
Hvilke resultater har samarbejdet skabt?
"Kampagnerne som Attract har skabt har gjort det muligt at opnå ambitiøse budgetter, og utrolig høje konverteringsrater. Vi har haft måneder med 50% og derover på de emner vi får ind fra Attract. Det har jeg ikke set før i min tid i telebranchen. Udover høje konverteringsrater er det også blevet en afgørende rolle for at vi når vores i forvejen ambitiøse salgsbudgetter."
- Sophus Løkkegaard (Team Manager)
Situation
Eesy er et nystartet dansk mobilselskab, som har ambitioner om at skabe en stor bestand af mobil voice kunder.
Udfordring
Eesy annoncerer bredt på betalte medier, herunder TV, banner/display og Google. Man køber også emner hos forskellige leads leverandører og har selv afprøvet at samle leads ind på sociale medier, men emnerne blev for dyre.
Løsning
Sammen med eesy har vi lagt en klar strategi for leadindsamling på sociale medier. Vi har identificeret relevante målgrupper og anvender en databaseret bud-strategi til at opnå de billigste indkøbspriser på Facebook. Igennem gameification content skaber vi dagligt imellem 30-75 leads til eesy. Da emnerne har en høj salgshitrate, anvendes der mindre tid på at lave et salg. Det har betydet lavere medarbejder omkostninger per salg, som typisk udgør den største del, af cost of sale.
"Vi har set gode muligheder i at prioriterer og investeret mere i det som Attract kan levere til os. Vi kan se at kunderne bliver i butikken i længere tid, og generelt set er det en sjovere og mere attraktiv arbejdsopgave, både som sælger og som leder."
- Sophus Løkkegaard (Team Manager)
Eksempler
Segment fokus "hvilken type forældre er du?"
Familier er et interessant segment for eesy, fordi der typisk er flere simkort i denne målgruppe. For at skabe et link imellem eesy og den ønskede målgruppe, udviklede vi ”forældretesten”. Her inviterer vi forældre, til at tage testen og se hvilken type forældre de er.
Her anvender deltagerne i gennemsnit 2-3 minutter i selskab med eesy’s brand og interagere med noget indhold, som de syntes er relevant. Herefter bruger vi en robotstøvsuger som ”lead magnet” til også at få dem til at afgive permission og blive til et lead.
Produkt/brand fokus "Få 3 ens"
Fordi eesy er et nyt brand på mobilmarkedet og kun har en kendskabsgrad på 5-10%, så ønsker man at kombinere lead kampagner med øget kendskab og opvarmning til eesy brandet, inden leads kontaktes med et tilbud på mobilabonnementer.
Vi har derfor udviklet eesy enarmet tyveknægt spillet, hvor brugerne skal få 3 ens på maks 3 forsøg og herefter kvalificerer man sig til at deltage i lodtrækningen om 4x et års gratis mobilabonnement til husstanden, i bytte for sin permission til at få et tilbud. Alt content i kampagnen indeholder USP'er til eesy's produkter, hvorfor leads er kvalificeret i høj grad, når de kontaktes af en sælger.
Kampagne eksempler

